Сьогоднi
6 липня
2022 року

Зараз на сайті: Користувачі: 0 Гості: 68
Вхід на сайт   Реєстрація
Редакція газети "Уманська зоря" просить вибачення у наших читачів за неможливість випуску деяких номерів нашої газети у зв’язку з воєнним станом.

Пошук по сайту

Погода

Уманська вчителька — в числі 50 кращих учителів країни

admin

18-08-2021

35

Рейтинг: 0/5 - 0 голосів

Спогади про рідну школу назавжди залишаються в нашій пам'яті, як і про першу вчительку. Наталія Василівна працює учителькою початкових класів в Уманському НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 – колегіум» з 2001 року. Раніше займала посаду вчителя хореографії, педагога-організатора, з 2018 року  переведена на посаду вчителя початкових класів.

— Моя мама з дитинства мріяла стати вчителем, але про себе я не можу такого сказати, — розповідає  Наталія Олійник. — Під час навчання у школі розмірковувала про майбутню професію, думала, буду ким завгодно, аби не вчителькою. Випускний. Вибір навчального закладу, факультету, спеціальності. Куди я могла поступити, коли мама-вчителька? Ну звичайно, до УДПУ ім. Павла Тичини. Університет закінчила з відзнакою і розпочала свою педагогічну діяльність у рідній 7 школі.

«Щоб досягти успіху, потрібно мріяти, діяти і сміливо йти до своєї мети» 

Саме таке педагогічне та життєве кредо Наталії Олійник. І це дійсно так — не зупиняючись на досягнутих цілях, вона має вже чимало здобутків та досягнень: учасниця Всеукраїнського експерименту, впроваджує науково-педагогічний проект «Інтелект України», який вважає досить ефективним і рекомендує колегам та батькам, адже це — нова якість освіти, новий підхід до навчання. Номінантка щорічної національної премії для вчителів–агентів змін Global Teacher Prize Ukraine-2019, учасниця І туру ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2020». Учасниця ЛАЙТ-ФОТОКОНКУРСУ «Кращий кабінет початкових класів ЗЗСО» — 2019 на Інтернет-порталі рейтингу освітніх закладів України. Класна аудиторія 2-Г класу здобула ІІ місце у номінації «100 кращих кабінетів початкової школи», перемога у міському конкурсі «Вчитель року 2020» у номінації «Початкова освіта».

Перш за все школа має бути для дитини «Школою радості»

 Для того, щоб дітям було цікаво щодня бігти до школи, Наталії доводиться годинами готувати цікавинки, вигадувати і планувати. Вона вважає себе професійно активним педагогом, відчуває себе агентом змін. Запевняє, що навчання сучасних учнів потребує сучасних підходів. Тому вчителька щодня у пошуках освітніх новинок. 
— Намагаюся мислити нестандартно, руйную стереотипи. Я гнучка, відкрита до  спілкування, обміну досвідом, з інтересом беру участь у тренінгах, семінарах, вебінарах, днях відкритих дверей. Отримуючи нові знання, ідеї для вчительських «фішечок», невідкладно починаю впроваджувати у своєму класі, щось змінюю, підлаштовую під своїх учнів, з радістю ділюся  отриманим досвідом з колегами.

Бути з дитиною «на одній хвилі» — ось мій «авторський» підхід

 На думку Наталії, найбільша проблема полягає в тому, що сучасна система освіти ще не готова до кардинальних змін. Небагато вчителів розуміє сучасних дітей та знає, як їх можна навчити. Проте учням Наталії подобається її почуття гумору, позитив, креативність, сучасні погляди — а це найголовніше.
— Про сучасних школярів кажуть, що вони народилися «із мишкою в руці», вони оточені ґаджетами, отже для них важливий доступ до технологій. Давайте не будемо обмежувати його, — розповідає Наталія Олійник. — Потрібно давати їм більше можливостей спробувати і проявити себе, більше простору для дій. Попросіть дітей навчити вас їхнім «фішкам» та лайфхакам і вони залюбки це зроблять, завдяки цьому між вчителем та дитиною встановляться дружні стосунки. Покажіть учню, що вам цікаво те, чим він живе і зай­мається. Коли ви будете володіти такою інформацією, легше буде придумати стимулювання та методи підвищення мотивації дитини до навчання. Але, водночас, вчити шукати мудрість у книзі, розвивати пам'ять, орієнтуватися не на швидкість, а на якість виконання завдань, надавати перевагу живому спілкуванню, брати відповідальність за свої дії та вчинки, бути гнучкими, а голов­не бути свідомим  громадянином України та світу, розвивати соціальні навички, які необхідні у реальному житті, а не у віртуальному світі.  

Успіх вчителя у співпраці і партнерстві з батьками 

Невід’ємною складовою вдалого навчання дітей є спів­праця з батьками. А вони, за словами вчительки, її партнери. Наталія вважає, що найголовніше у досягненні успіху — максимальне взаєморозуміння та співпраця, довіра, рівність і партнерські стосунки. Саме таких принципів вона дотримується у роботі зі своїми учнями та батьками. 
— Раджусь з батьками з питань проведення того чи іншого заходу, розглядаємо різні варіанти та ідеї, батьки пропонують свою допомогу в організації, участі і навіть проведенні заходів. Раз на семестр проводимо зустрічі у форматі воркшопів, тренінгів, сімейного кола, батьківської кав’ярні чи індивідуальних зустрічей. Обговорюємо теми, що хвилюють, радимось, дискутуємо. Завдяки підтримці батьків створений комфортний освітній простір у класній кімнаті, у якій діти залюбки навчаються та відпочивають. Створено «Дерево шкільної родини», де представлені світлини кожної сім’ї. Також, за ініціативи батьків, ми маємо сторінку у соціальній мережі facebook, де висвітлюємо події нашого класного життя. 

Ранок починається з радості 

Кожного ранку вчитель із учнями об'єднуються в коло та виконують декілька пізнавальних різнопланових вправ, захоп­ливо розповідають про те, які події відбулися вчора після уроків. Цим самим створюють позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.
— А ще кожен учень може обрати для себе «особливу» форму привітання і я привітаюся так, як хоче дитина: «Дай п’ять», «Обіймемось», «Привітайся помахом руки» чи «Потанцюємо», — розповідає Наталія Олійник. — Під час ранкових зустрічей діти вказують на свій настрій, в основному їх три види: веселий, спокійний, засмучений. Я спілкуюсь з дитиною, намагаюся  заспокоїти, зрозуміти причину, якщо дитина засмучена чи стривожена. В нашому класі зазвичай допомагає дружня розмова, вдалий жарт, обійми чи цукерочка. І одразу весь сум вилітає у відчинене віконечко.

Клас — це одна сім’я

У першому класі учні разом з вчителькою придумали і прий­няли «Правила класу», які є обов’язковим для виконання усіма членами класної спільноти. Вони стосуються поведінки на уроці, на перерві, у їдальні, правил спілкування: 

— Ми вчимося нести відповідальність за свої дії і вчинки. У нас є головне правило «У нас немає ТИ, у нас немає Я, ми єдиний клас, ми одна сім’я». Тож знаємо, якщо хтось один не дотримується правил, відповідальність лягає на кожного. Звичайно, можуть бути і образи, і невеличкі конфліктні ситуації, але ми вчимося бути толерантними, знаходити різні шляхи для їх розв’язання. У цьому нам допомагає вправа «Коло вибору». Це спосіб подолання конфліктів, які неминуче виникатимуть у школярів. Кожен учень може використати цю вправу, коли виникає потреба. Методика пропонує декілька варіантів виходу із ситуації, наприклад: домовся, обговори, почекай і охолонь, попроси вибачення, переключись на інше, зупинись, залиш так, як є, зіграй у гру…

«Не кажи не вмію, а кажи навчусь»

Одне із пріоритетних завдань в роботі Наталії — розвиток активності, впевненості у собі, віри у власні сили, підвищення рівня самооцінки дитини. Учити, щоб кожна дитина поважала себе. Хвалити її і робити їй компліменти. Відзначати за найменші досягнення. 
— Також важливо, щоб дитина не боялась помилитись. Я вчу діток, що кожен, навіть дорослий, може зробити помилку. Мої учні не бояться висловлювати свої думки і припущення, вони знають, що кожна думка є цінною, навіть, якщо далека від істини. Мої учні переможці Міжнародних та Всеукраїнських інтерактивних конкурсів, дистанційних олімпіад та інтернет-заходів. Діти отримують дипломи і сертифікати, радіють своїм успіхам, а ще набувають досвіду участі у інтернет-заходах, закріплюють та перевіряють отриманні знан­ня. Кожен учень класу відвідує гуртки та секції за інтересами, де розвиває свої здібності і таланти, а потім може представити свої досягнення у портфоліо учня чи перед класом, — із захопленням розповідає Наталія.

До навчання — через гру 

Наталія розповідає, що навчання на основі гри мотивує учнів тривалий час виконувати певні операції, які мають стимули, наприклад, збирати зірки, інші трофеї. Але слід враховувати, що ігри, які не сприяють пізнавальній активності, не є ефективними щодо досягнення навчальної мети, тому слід уважно добирати ігровий матеріал.
— Дітям дуже подобаються уроки на природі та уроки–екскурсії, уроки–проєкти. Найулюбленішим заняттям можу назвати заняття та ігри із використанням конструкторів LEGO. Вони цікаві тим, що об’єднують в собі елементи гри та експериментування. LEGO урізноманітнюють і вдосконалюють нав­чальний процес, роблять його цікавішим для дітей. Заняття в ігровій формі створюють непов­торну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.

Люблю свою роботу
— Моя місія — сформувати інтелектуально розвинуту особистість, яка вміє думати та діяти. Я пишаюся своєю професією, люблю свою роботу, обожнюю своїх «курчаток у клітинку». І не бачу себе ні в якій іншій професії! Кожен мій день — це виклик! І я його приймаю!

Коментарі ()

    Ви маєте авторизуватись, щоб залишити коментар.